Khamis, 29 Januari 2009

Di Kanca Dadah


Jiwa ini seakan terpanggil
Untukku mencubanya
Rasa suka tanpa terkata
Aku mula mengambilnya

Dadah
Pelbagai jenis yang aku cuba
Beratus-ratus ringgit telah ku belanja
Hanya kepuasan yang ku pinta
Mengganti tempat tika duka

Tiga malam aku berjaga
Mendapat kepuasan bersama-sama
Jarum disuntik sakit terasa
Hilanglah duka timbulah ceria

Bertahun lamanya aki di kamar besi
Menatap pintu di kamar ini
Menunggu tiba cahaya menerangi
Melepaskan aku dengan penuh sesali

Aku kini berbakti untuk negeri
Walaupun dimaki dan dicaci
Aku tetap terus menjalani
Seakan mati hidup kembali

2 ulasan:

  1. TIME KASIH C0Z WAT PUISI NIE......SUSAH NAK CARI PUISI TENTANG DADAH.......SAYA SNGAT B'SYUKUR C0Z AKHIRNYA SYA DAPAT PUISI INI...........TQ SO MUCH.............
    ........

    BalasPadam